09:48

Pierwszy rok na działce - podsumowanie

1 Mniej więcej rok temu, a kilka dni po tym, jak kawałek ziemi nazwany później Truskawkową Działką stał się moją "własnością", powstał również ten blog - elektroniczny dziennik zmian, decyzji, poczynań i wszystkich zdjęć zrobionych właśnie tam. Od tego czasu sporo się zmieniło, powoli, powoli, zamieniam zdziczały kawałek ziemi w przyszły ogród. Jedno z większych wyzwań mam już za sobą - budowę domku, ale większość nadal przed sobą, zaczynając od zasadzenia żywopłotu, poprzez przycinanie drzew, wycinkę tych zbyt gęsto posadzonych, stworzenie rabat, aż po najważniejsze i najbardziej żmudne zadanie - oczyszczenie ziemi z chwastów i jej uprawa. Zarówno poprzedniej jesieni, jak i tej wiosny pogoda oraz zły stan zdrowia trochę pokrzyżowały mi plany, jednak mimo wszystko praca idzie do przodu, choć w sumie potrwa pewnie kilka lat. 2 W tym czasie uwieczniam zmiany - fotograficznie oraz słowami, zaczęłam też prowadzić papierowy dziennik spraw najważniejszych: które rośliny jednoroczne i warzywa dobrze rosną, a które nie? Jakich produktów mam za dużo, a jakich za mało? Co poprawić w moim postępowaniu w przyszłym sezonie? Wszelką literaturę ogrodniczą można pochłaniać w ogromnych ilościach, ale niektórych rzeczy i tak uczę się na własnych błędach. 3 Nie umiem zliczyć, ile zdjęć zrobiłam na działce w minionym roku, tym bardziej, że na każde, które znalazło się na blogu, przypadają 3-4 odrzucone. Daje to setki, może już nawet tysiące... W dzisiejszych kolażach pokazuję małą próbkę, starałam się wybierać kadry jak najbardziej różnorodne, pokazujące zmiany i kolejne pory roku. Brakuje jedynie zimy, bo wtedy nie mam możliwości dojazdu na działkę, a nawet gdyby był, dotarcie tam podczas dużych śniegów byłoby bardzo trudne. 4 Co dalej? Ostatnio przekonałam się, że nigdy nie wiadomo, można robić wielkie plany z których i tak nic nie wyjdzie... Pozostanę więc przy ogólniej liście zadań, które będę się starać wykonywać po kolei, w miarę sił, środków oraz korzystnej aury. A blog nadal będzie mi w tym towarzyszył, zarówno w roku drugim, jak i - mam nadzieję - w wielu kolejnych. 5 6 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

4 komentarze:

  1. Z zachwytem oglądam wszystkie zdjęcia z Twojej działki. Wspaniale rozwija się ten ogród pod Twoją opieką! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia :) Trzymam kciuki za powodzenie Twoich wszystkich działkowych planów.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Truskawkowa działka , Blogger